Mensen de sterren van de hemel laten zingen?
Inspire & get Inspired
Durf jij een inspirator te zijn?
Accept the challenge!
Jouw passie voor muziek overdragen?
Ontdek hier hoe dan!

Veelgestelde Vragen –
BMEC Frequently Asked Questions

Hmmm…. als je op dit deel van de website zit, zijn we misschien toch niet zo duidelijk als we hopen te zijn… We hopen dat je vragen in deze sectie alsnog beantwoord worden. Browse daarvoor eerst even door de verschillende categorieën die je hier vindt. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, of maak een afspraak. Maar eerst even checken:

Over de vooropleiding

Het is lastig voor mij om mijn eigen instrument mee te nemen. Is dat verplicht?

Je eigen instrument is natuurlijk altijd het fijnst om te kunnen gebruiken, maar we beschikken hier over een groot aantal verschillende instrumenten waar je gebruik van mag maken tijdens de lessen.

Melden jullie mij aan voor de intakeprocedure bij de voltijdstudie?

Nee! Dit moet je zelf doen. Als je hier vragen over hebt, kun je die natuurlijk altijd stellen, maar jij bent zelf verantwoordelijk voor je aanmelding. Houd de deadlines hiervoor goed in de gaten (die worden op de website van Fontys gecommuniceerd).

Ik weet niet wat ik allemaal nodig heb voor de vooropleiding. Moet ik dingen verplicht aanschaffen?

We kunnen niemand verplichten om dingen aan te schaffen. Wel nemen we tijdens de eerste dag met je door wat je allemaal nodig hebt voor het komende jaar. Mochten daar dingen bij zitten die niet haalbaar voor je zijn, kijken we samen naar oplossingen. In principe gaan we uit van praktisch dezelfde lijst als voor de voltijdopleiding, dus staan er geen zaken op die je daarna niet meer nodig zult hebben.

Mogen vrienden, familie en fans bij presentaties komen kijken

Normaal gesproken zijn die van harte welkom. In de huidige tijd echter zijn we gehouden aan strenge regelgeving, en zullen we op het moment dat de gelegenheid zich voordoet kijken wat er dan binnen de geboden ruimte mogelijk is.

Over huishoudelijke aangelegenheden

Ik wil heel graag bij jullie beginnen! Wat te doen?

Niet veel eigenlijk: Klik hier, dan wordt je vervolgens benaderd voor het maken van een afspraak. En als dat goed bevalt en voor jou en ons goed voelt, meld je dat bij de administratie, wordt je ingeroosterd en kun je beginnen.

Hoe blijf ik het beste op de hoogte van alle BMEC activiteiten?

Allereerst is er natuurlijk deze website. Neem de tijd om eens goed door alle afdelingen te snuffelen. Volg BMEC bovendien op Facebook. Like BMEC College of Music, en zet onze website in je favorieten, en je zult altijd op de hoogte zijn en blijven van de laatste wetenswaardigheden omtrent activiteiten, tourdata van docenten, PIN codes van je medecursisten, kortom, alles wat maar kan bijdragen tot een grotere levensvreugd.  Bovendien ontvang je eens in de zoveel tijd per email een nieuwsbrief.

Ik moet helaas een les overslaan. Wat te doen?

Dit moet je altijd ZELF melden bij iedereen die door jouw afwezigheid “geraakt wordt”. Dus niet alleen je docent(en), maar ook je medestudenten.

Ik heb mijn arm, been, nek, hoofd, of ander belangrijk lichaamsdeel gebroken…

Mocht blijken dat je, als gevolg van bovengenoemde ongemakken, toch gedurende langere tijd niet in staat zult zijn om zinvol aan lessen deel te nemen, kan er, in overleg met ons gekeken worden naar mogelijke alternatieve oplossingen. Uiteraard dienen hierbij de gebroken of anderszins beschadigde lichaamsdelen in kwestie ter bewijsvoering te worden meegenomen en overlegd…

Ik heb een vraag over de betalingen

Daarvoor kun je het beste terecht bij de afdeling Administratie.

Ik wil jullie nooit meer zien! Wat te doen?

Wat…?!? Wij staan uiteraard niet in voor de gevolgen van het verbreken van de banden met BMEC. We hopen dat je je bewust bent van de consequenties van een dergelijk ingrijpend besluit. Futloosheid, hoofdpijn, een algemeen voortdurend gevoel van onbehagen, obstipatie, maagklachten, relationele problemen, concentratiestoornissen, depressiviteit, tremor, zijn wel de meest voorkomende klachten zoals algemeen gemeld bij mensen die de ongelukkige beslissing nemen ons te verlaten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee….

Maar goed, mocht het bovenstaande je niet tot verstandig handelen brengen, dan kun je je gevaarlijke voornemen schriftelijk (dus niet via Whatsapp!) kenbaar maken bij afdeling Administratie. Check dan wel eerst ook even de Algemene Voorwaarden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan! Kijk bij het kopje Annulering en wijziging.

Ik heb een klacht over mijn docent. Waar kan ik terecht?

Probeer altijd eerst met jouw docent in gesprek te gaan. Neem desnoods iemand mee waardoor je je gesteund voelt. Kom je er niet uit? Meld je klacht bij de administratie. Betreft het een financieel of anderszins zakelijk probleem, dan wordt deze klacht ook het snelst opgelost door administratie. Betreft het een klacht op een meer persoonlijk vlak, bijvoorbeeld over de lessen, een docent, of bijvoorbeeld een voorval tijdens een van onze evenementen, wordt er geregeld dat je rechtstreeks contact krijgt met de directie. In een persoonlijk gesprek zal er dan worden gezocht naar een oplossing die voor iedere betrokken partij acceptabel is.

Coming up next

Latest news

Waar wil je naar zoeken?